TUIASI este printre primele instituții de învățământ superior de profil tehnic din țară și se încadrează în categoria universităților de cercetare avansată și educație. De mai bine de două secole, de pe băncile universității noastre au plecat specialiști în domeniile ingineriei electrice, electronicii, construcțiilor, calculatoarelor, arhitecturii, hidrotehnicii, textilelor, mecanicii sau chimiei, dar și în ale cercetării, presei, economiei sau politicii.
Concursul de admitere pentru studiile de doctorat se organizează de regulă în luna septembrie și are două probe: un examen de competență lingvistică organizat la Catedra de Limbi Străine de la TUIASI și un colocviu pe baza unei tematici și bibliografii anunțate din timp în fața unei comisii formate din specialiști. Aceștia vor determina capacitatea de asumare a inițiativelor teoretice, experimentale și metodologice ale candidaților, cât și cunoașterea problematicii pe care doresc să o abordeze.
Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic este infiintat din anul 2000 si functioneaza conform Ordinului M.E.C, nr. 3404 din 21.03.2002. Sediul nostru se afla in cladirea facultatii de Inginerie Chimica, la etajele III, IV si V, dispunand de o suprafata de peste 500 mp. Aici se regasesc sediul administrativ, o sala de curs modernizata, un laborator metodic informatizat, un cabinet de consiliere, un cabinet de creativitate si 4 cabinete didactice.
Beneficiari ai programelor oferite de DPPD-UTI sunt: studentii celor 11 facultati ale universitatii, personalul didactic si de conducere din învatamântul preuniversitar si superior, absolventi ai învatamântului superior, personalul si absolventii institutiilor de formare.
Admiterea studentilor sau a altor categorii de beneficiari la programul de profesionalizare pentru cariera didactica se face pe baza unui interviu prin care se urmareste evitarea profesionalizarii persoanelor cu incompatibilitati fizice cu rolul didactic, în special ale celor cu defecte cronice de vorbire.
Centru suport pentru proiecte de cercetare-dezvoltare internaționale în domeniul tehnologiilor noi și emergente în cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași.
Revista constituie o oportunitate pentru schimbul de idei şi legarea unor punţi de colaborare între cadre didactice, cercetători, doctoranzi, specialişti în diferite domenii care abordează direcţiile de studiu menţionate.
De la înfiinţare, Editura Politehnium şi-a dedicat activitatea promovării editoriale a unor domenii ale ştiinţei, cu precădere ale ştiinţelor tehnice, faţă de care majoritatea editurilor româneşti sau arătat mai puţin receptive.
Stimularea activității de cercetare se adresează cadrelor didactice și cercetătorilor din Universitățile ARUT. Prin acest program fiecare Universitate va acorda câte un grant, pe fiecare domeniu de specializare științifică, în condițiile stabilite prin pachetul de informații.
Candidatul are posibilitatea să se înscrie, cu o singură taxă și un singur dosar, la mai multe facultăți ale Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, în ordinea preferințelor, urmând ca, în funcție de media de admitere și de opțiuni, să fie declarat admis la una dintre acestea.
Candidatul are posibilitatea să se înscrie, cu o singură taxă și un singur dosar, la mai multe facultăți ale Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, în ordinea preferințelor, urmând ca, în funcție de media de admitere și de opțiuni, să fie declarat admis la una dintre acestea.
Concursul de admitere pentru studiile de doctorat se organizează de regulă în luna septembrie și are două probe: un examen de competență lingvistică organizat la Catedra de Limbi Străine de la TUIASI și un colocviu pe baza unei tematici și bibliografii anunțate din timp în fața unei comisii formate din specialiști.
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Serviciului Intern de Prevenire, Protecţie şi Situaţii de Urgenţă – REG.14 – aprobat la data de 16.06.2017, ediția 1, revizia 0
Regulamentul de organizare și funcționare a compartimentului de audit public intern REG.35, aprobat în ședința Senatului din data de 29.05.2020, ediția 2, revizia 0
F2 – Cerere de înscriere la concursul de admitere aplicabilă candidaţilor cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene
PO.DID.06 – A1 Metoda de selecţie pentru studiile universitare de masterat
PO.DID.06 – F1 Cerere de înscriere la concursul de admitere
PO.DID.06 – F2 Cerere de înscriere la concursul de admitere aplicabilă candidaţilor cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene
PO.DID.06 – F3 Cerere de eliberare a Scrisorii de acceptare, în limba engleză
PO.DID.10 – A1.1 – Standardele universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de asistent universitar/ cercetător ştiinţific angajat pe perioadă nedeterminată
PO.DID.10 – A1.2 – Standardele minimale ale universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de lector universitar/ şef de lucrări/ cercetător ştiinţific III
PO.DID.10 – A1.3 – Standardele minimale naţionale de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de conferenţiar universitar/ cercetător ştiinţific II şi de profesor universitar/ cercetător ştiinţific I
PO.DID.10 – A1.4 – Standardele minimale ale universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de conferenţiar universitar/ cercetător ştiinţific II
PO.DID.10 – A1.5 – Standardele minimale ale universităţii de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de profesor universitar/ cercetător ştiinţific I
PO.DID.10 – A2.1 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de asistent universitar/ cercetător ştiinţific
PO.DID.10 – A2.2 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de lector universitar/ şef de lucrări/ cercetător ştiinţific III
PO.DID.10 – A2.3 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de conferenţiar universitar/ cercetător ştiinţific II
PO.DID.10 – A2.4 – Conţinutul dosarului de concurs constituit de candidatul la postul de profesor universitar/ cercetător ştiinţific I
PO.DID.10 – A3 – Modalitatea de calcul a numărului de puncte
PO.DID.10 – F5.1 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la concurs pentru postul de asistent/ cercetător ştiinţific
PO.DID.10 – F5.2 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la concurs pentru postul de şef de lucrări/ lector universitar/ cercetător ştiinţific III
PO.DID.10 – F5.3.1 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale naţionale de prezentare la concurs pentru postul de conferenţiar universitar/ cercetător ştiinţific II
PO.DID.10 – F5.3.2 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale ale universităţii de prezentare la concurs pentru postul de conferenţiar universitar/ cercetător ştiinţific II
PO.DID.10 – F5.4.1 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale naţionale de prezentare la concurs pentru postul de profesor universitar/ cercetător ştiinţific I
PO.DID.10 – F5.4.2 – Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale ale universităţii de prezentare la concurs pentru postul de profesor universitar/ cercetător ştiinţific I
PO.DID.10 – F6 – Declaraţie pe propria răspundere a candidatului privind situaţiile de incompatibilitate
Anexa nr. 1 – Formular „Cerere de înscriere la concursul pentru acordarea gradației de merit”
Anexa nr. 2 – Formular „Raport de autoevaluare pentru gradaţie de merit”
Anexa nr. 3 – Model de „Declaraţie pe propria răspundere”
Anexa nr. 4 – Formular „Apreciere sintetică asupra candidatului”
Anexa nr. 5 – Formular „Clasamentul candidaților care au depus dosar în vederea acordării gradaţiei de merit”
Anexa nr. 6 – Formular „Clasamentul final al candidaților care au depus dosar în vederea acordării gradaţiei de merit, după soluționarea contestațiilor”
Proceduri operaționale pentru Prorectoratul Cercetare, Dezvoltare și Inovare – Direcția Management și Monitorizare Proiecte
Procedura privind salarizarea membrilor echipei de proiect în cadrul contractelor cu finanţare naţională şi internaţională – PO.DMMP.01 – aprobat la data de 20.01.2017, ediția 1, revizia 0
Procedura privind decontarea drepturilor băneşti ale personalului care efectuează deplasări în străinătate – PO.DE.01, în interes de serviciu, aprobat la data de 03.11.2016, ediția 1, revizia 0
Procedura privind decontarea cheltuielilor de delegare şi detaşare în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în localitate, în interesul serviciului – PO.DE.02, aprobat la data de 07.12.2018, ediția 3, revizia 0
Procedura privind lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor din cadrul Direcţiei Servicii Studenţeşti – PO.DSS.02, aprobat la data de 16.06.2017, ediția 1, revizia 0
Urmărirea încasărilor şi cheltuielilor la cămine, stabilirea tarifelor de cazare lunare – UTI.POS.04, ediția 1, revizia 0
Regulament de organizare şi funcţionare a Direcţiei Servicii Studenţeşti – UTI.POS.12, ediția 1, revizia 0
Procedura de desfăşurare a activităţii de curierat – TUIASI.POS.17, aprobat la data de 06.02.2015, ediția 1, revizia 0
Procedura privind supravegherea instalaţiilor/ echipamentelor şi a personalului deservent ce intră sub incidenţa ISCIR, de către RSVTI – TUIASI.POS.21, aprobat la data de 14.06.2016, ediția 1, revizia 0
Prima intervenţie în caz de incendiu – UTI.POS.07, ediția 1, revizia 0
Procedura privind supravegherea instalaţiilor/ echipamentelor şi a personalului deservent ce intră sub incidenţa ISCIR, de către RSVTI – TUIASI.POS.21, aprobat la data de 14.06.2016, ediția 1, revizia 0
Serviciul intern de prevenire, protecție și situații de urgență – IP-SIPPSU – instrucțiuni aprobate pe 14.06.2016
Instrucţiuni proprii privind pregătirea şi instruirea personalului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă IP-SSM 01
Instrucţiuni proprii privind comunicarea şi măsuri de prim ajutor în caz de accident IP-SSM 02
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind măsuri organizatorice pentru protecţia angajaţilor care lucrează în microclimat cald sau rece sau la temperaturi extreme IP-SSM 03
Instrucţiuni proprii privind acordarea echipamentului individual de protecţie (eip) IP-SSM 04
Instrucţiuni proprii privind autorizarea internă a electricienilor din punct de vedere al cerinţelor de securitate în muncă IP-SSM 05
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru exploatare, întreţinerea şi repararea instalaţiilor electrice de utilizare a energiei electrice în medii normale IP-SSM 06
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor în instalaţiile de utilizare a energiei electrice în medii normale de către personalul delegat IP-SSM 07
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activitatea de transporturi rutiere, întretinerea si repararea autovehiculelor, siguranţa circulaţiei IP-SSM 08
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare IP-SSM 09
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor la înălţime IP-SSM 10
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind transportul, manipularea şi depozitarea materialelor prin purtare şi cu mijloace nemecanizate IP-SSM 11
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind prelucrările prin aşchiere IP-SSM 12
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor de zidărie IP-SSM 13
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru executarea lucrărilor la instalaţiile sanitare IP-SSM 14
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind măsuri de securitatea muncii în cantină IP-SSM 15
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă la utilizarea uneltelor de mână IP-SSM 16
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă IP-SSM 17
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind activităţile desfăşurate in laboratoarele de analize chimice IP-SSM 18
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţile desfăşurate în atelierul rotaprint IP-SSM 19
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind activităţile desfăşurate pentru deratizare, dezinfecţie şi dezinsecţie IP-SSM 20
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind desfăşurarea activităţilor didactice IP-SSM 21
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind sudarea şi tăierea metalelor IP-SSM 22
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru depozitarea, transportul şi utilizarea tuburilor (buteliilor) conţinând gaze lichefiate, comprimate sau dizolvate IP-SSM 23
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi de prelucrare a lemnului (atelier tâmplărie) IP-SSM 25
Instrucţiuni proprii de securitate în muncă pentru exploatarea centralelor termice IP-SSM 26
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru desfăşurarea activităţilor de întreţinere a spaţiilor verzi IP-SSM 27
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi desfăşurate de lucrători angajaţi pe funcţia de portar, paznic, şef formaţie pază IP-SSM 28
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă privind desfăşurarea activităţilor de efectuare a curăţeniei cu personal propriu IP-SSM 29
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi de birou IP-SSM 30
Instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru activităţi desfăşurate în săli de cursuri, aule, amfiteatre, biblioteci, arhive IP-SSM 31
Citirea aparaturii de măsurare, întocmirea bilanţurilor tehnice şi facturarea energiei electrice, energiei termice şi a apei potabile – PO.TEH.01, aprobat la data de 08.06.2018, ediția 2, revizia 0
Proceduri operaționale – Serviciul de Pază
Procedura de aplicare a consemnului general și particular al posturilor de pază din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași – PO.PAZA.01, aprobat la data de 14.02.2019
TUIASI este printre primele instituții de învățămînt superior de profil tehnic din țară și se încadrează în categoria universităților de cercetare avansată și educație.